Anmäl borttappat, skadat och ej fungerande fritidskort åk 7-9
Den här tjänsten kräver inloggningFritidskort som är skadat eller borttappat
Var rädd om ditt fritidskort, det är en värdehandling! Vi tar ut en administrativ avgift för nybeställning vid:
- borttappat kort
- kort som tydligt är misskött eller skadat
Enligt kommunens taxa ska en administrativ avgift om 200 kronor tas ut för borttappat eller vårdslöst hanterat fritidskort. Avgiften betalas av vårdnadshavaren och hanteras med Swish eller bankkort i denna e-tjänst.
Kortet skickas direkt från Västtrafik till din folkbokföringsadress.
Fritidskortet är helt men fungerar inte i kortläsaren
I e-tjänsten kan du anmäla ett kort som inte är skadat men som slutat fungera. Du laddar upp en bild på fritidskortet med kortets nummer.
Efter att du fått en bekräftelse på att ett nytt kort kan beställas, får du ett meddelande när beställningen skickats in till Västtrafik.
Kortet skickas direkt från Västtrafik till din folkbokföringsadress.
Det kostar inget att beställa ett nytt kort när kortet inte fungerar som det ska.
Ring Kontaktcenter på 031-724 61 00 för hjälp med din anmälan om:
- om din ungdom inte är född 2010, 2011 eller 2012 och går i årskurserna 7-9
- om du som vårdnadshavare saknar BankID
- ungdom som har samordningsnummer eller skyddad identitet
Mer information och FAQ om fritidskortet hittar du på harryda.se (öppnas i nytt fönster)
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan.
Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Uppgifter om skolplacering och årskurs kommer att kontrolleras mot uppgifter registrerade från skolnämnden.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Inom kommunen sparar vi personuppgifter om dig så länge vi sköter ditt ärende.
Övrigt om lagringstid
Det finns lagar som gör att vi kan behöva spara vissa uppgifter om personer en längre tid som till exempel
tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen.
Övriga upplysningar
Dina rättigheter
- få veta vilka personuppgifter som Härryda kommun har om dig.
- höra av dig om du tycker att en uppgift som vi har om dig är felaktig eller missvisande. Kontakta oss med en begäran om att vi ska rätta uppgifterna.
- höra av dig om du tycker att Härryda kommun har hanterat personuppgifter om dig på ett felaktigt sätt.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Kontaktcenter
0317246100