Anmäl borttappat, skadat och ej fungerande fritidskort åk 7-9

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Fritidskort som är skadat eller borttappat

Var rädd om ditt fritidskort, det är en värdehandling! Vi tar ut en administrativ avgift för nybeställning vid:

  • borttappat kort
  • kort som tydligt är misskött eller skadat

Enligt kommunens taxa ska en administrativ avgift om 200 kronor tas ut för borttappat eller vårdslöst hanterat fritidskort. Avgiften betalas av vårdnadshavaren och hanteras med Swish eller bankkort i denna e-tjänst.

Kortet skickas direkt från Västtrafik till din folkbokföringsadress.

Fritidskortet är helt men fungerar inte i kortläsaren

I e-tjänsten kan du anmäla ett kort som inte är skadat men som slutat fungera. Du laddar upp en bild på fritidskortet med kortets nummer. 

Efter att du fått en bekräftelse på att ett nytt kort kan beställas, får du ett meddelande när beställningen skickats in till Västtrafik.
Kortet skickas direkt från Västtrafik till din folkbokföringsadress.
Det kostar inget att beställa ett nytt kort när kortet inte fungerar som det ska. 

Ring Kontaktcenter på 031-724 61 00 för hjälp med din anmälan om:

  • om din ungdom inte är född 2010, 2011 eller 2012 och går i årskurserna 7-9
  • om du som vårdnadshavare saknar BankID
  • ungdom som har samordningsnummer eller skyddad identitet

Mer information och FAQ om fritidskortet hittar du på harryda.se (öppnas i nytt fönster)

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Bankkort/Swish

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa