Köp eller återlämning av elevdator Hulebäcksgymnasiet VT24
Den här tjänsten kräver inloggning
När du började studera på Hulebäcksgymnasiet fick du låna en dator för dina studier. Snart är det dags för dig att ta studenten och du måste nu välja om datorn, laddare, hörlurar och väska skall lämnas tillbaka eller köpas ut till dagens marknadsvärde. Alla elever som läser nationellt program åk 3 på Hulebäcksgymnasiet ska svara i denna e-tjänst oavsett om du vill köpa eller återlämna (elever på Introduktionsprogrammen har ett annat upplägg och ska inte svara här).
Pris: 1 500 kr inkl. moms.
Vi måste ha ditt svar senast fredagen den 17 maj oavsett vilket alternativ du väljer.
Köp av dator
Väljer du att köpa dator, laddare, hörlurar och väska svarar du ja i denna e-tjänst. Faktura kommer att skickas till din folkbokföringsadress i mitten av juni.
Dator, laddare, hörlurar och väska köps i befintligt skick. Kommunen lämnar ingen service och garanti vid köp av begagnad utrustning.
Retur av dator
Om du inte vill köpa dator med utrustning svarar du nej i denna e-tjänst. När du lämnar tillbaka datorn tisdagen den 28 maj kommer en första besiktning göras för att bedöma om dator, laddare och hörlurar är i användbart skick efter normalt slitage. Datorn kommer även att genomgå en grundligare test vid senare nollställning. Om utrustning saknas, eller är skadad, kan du bli ersättningsskyldig enligt låneavtalet. En faktura kommer i så fall att skickas till din folkbokföringsadress. Ej återlämnad dator kommer att faktureras.
Om du är osäker på om din dator har en skada är du välkommen att visa upp dator och tillbehör för IT-avdelningen (F24) redan nu.
Följ ärendet på Mina sidor
Efter att du har skickat in ditt ärende kommer du att få bekräftelse via e-post eller sms.
Du kan följa ditt ärende och ställa dina frågor direkt till din handläggare via meddelande.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Inom kommunen sparar vi personuppgifter om dig så länge vi sköter ditt ärende.
Det finns lagar som gör att vi kan behöva spara vissa uppgifter om personer en längre tid som till exempel tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen.
Övriga upplysningar
Dina rättigheter
- få veta vilka personuppgifter som Härryda kommun har om dig.
- höra av dig om du tycker att en uppgift som vi har om dig är felaktig eller missvisande. Kontakta oss med en begäran om att vi ska rätta uppgifterna.
- höra av dig om du tycker att Härryda kommun har hanterat personuppgifter om dig på ett felaktigt sätt.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Ingemar Dahlquist
ingemar.dahlquist@harryda.se
031-724 66 27
Följande behövs för e-tjänsten
- Elev fyllda 18 år nationellt program åk3 Hulebäcksgymnasiet
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Personuppgifter
- Köp eller återlämning av dator
- Klass
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in