Köpa eller återlämna elevdator Hulebäcksgymnasiet VT25
Den här tjänsten kräver inloggningNär du tar studenten måste du välja om du vill lämna tillbaka datorn med tillbehör eller köpa ut den.
Viktig information
Alla elever i årskurs 3 på nationella program ska svara i denna e-tjänst, oavsett val. (Elever på Introduktionsprogrammen ska inte svara här).
- Pris: 1 500 kr inkl moms
- Sista svarsdag: söndagen den 18 maj
Köp av dator
Om du vill köpa datorn med tillbehör:
- Svara ja i e-tjänsten.
- Faktura skickas till din folkbokföringsadress i juni.
Datorn och tillbehören säljs i befintligt skick utan service eller garanti.
Retur av dator
Om du inte vill köpa datorn med tillbehör:
- Svara nej i e-tjänsten.
- Lämna tillbaka datorn med tillbehör tisdagen den 27 maj.
Vi besiktigar datorn och tillbehören vid återlämning. Om något saknas eller är skadat kan du bli ersättningsskyldig enligt den information om regler som ni fick vid skolstart. Ej återlämnad dator faktureras.
Osäker på datorns skick?
Visa upp datorn och tillbehören för IT-avdelningen (F24) om du är osäker på skador.
Följ ärendet på Mina sidor
Efter att du har skickat in ditt ärende kommer du att få bekräftelse via e-post eller sms.
Du kan följa ditt ärende och ställa dina frågor direkt till din handläggare via meddelande.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Inom kommunen sparar vi personuppgifter om dig så länge vi sköter ditt ärende.
Övrigt om lagringstid
Det finns lagar som gör att vi kan behöva spara vissa uppgifter om personer en längre tid som till exempel tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen.
Övriga upplysningar
Dina rättigheter
- få veta vilka personuppgifter som Härryda kommun har om dig.
- höra av dig om du tycker att en uppgift som vi har om dig är felaktig eller missvisande. Kontakta oss med en begäran om att vi ska rätta uppgifterna.
- höra av dig om du tycker att Härryda kommun har hanterat personuppgifter om dig på ett felaktigt sätt.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Ingemar Dahlquist
ingemar.dahlquist@harryda.se
031-724 66 27
Följande behövs för e-tjänsten
- Elev fyllda 18 år nationellt program åk3 Hulebäcksgymnasiet
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Personuppgifter
- Köpa eller återlämna dator
- Klass
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in