Ansök om tilläggsbelopp för barn/elev med omfattande behov av särskilt stöd
Den här tjänsten kräver inloggningDenna e-tjänst används för att ansöka om tilläggsbelopp för barn eller elev med omfattande behov av särskilt stöd. Tjänsten kan användas av fristående skola/förskola och rektor inom kommunal skola/förskola.
Ansökningsperioden för förskolan är mellan 1 mars och 1 april inför höstterminen, samt mellan 1 september och 1 oktober inför vårterminen. Ansökningsperioden för grundskolan är mellan 1 mars och 1 april inför nästkommande läsår.
Bestämmelserna för tilläggsbeloppet för respektive skolform finns i 8 kap. 21-24 §§, 9 kap. 19-21 §§, 10 kap. 37-39 §§, 11 kap. 36-38 §§ (SFS 2010:800). I skolförordningen (SFS 2011:185) finns ytterligare bestämmelser.
Följ ärendet på Mina sidor
Efter att du har skickat in ditt ärende kommer du att få bekräftelse via e-post eller sms.
Du kan följa ditt ärende och ställa dina frågor direkt till din handläggare via meddelande.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Inom kommunen sparar vi personuppgifter om dig så länge vi sköter ditt ärende.
Det finns lagar som gör att vi kan behöva spara vissa uppgifter om personer en längre tid som till exempel tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen och arkivlagen.
Övriga upplysningar
Dina rättigheter
- få veta vilka personuppgifter som Härryda kommun har om dig.
- höra av dig om du tycker att en uppgift som vi har om dig är felaktig eller missvisande. Kontakta oss med en begäran om att vi ska rätta uppgifterna.
- höra av dig om du tycker att Härryda kommun har hanterat personuppgifter om dig på ett felaktigt sätt.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Julia Edvardsson
julia.edvardsson@harryda.se
031-724 8628
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontakt- och organisationsuppgifter
- Grund för ansökan
- Beslut
- Förhandsgranska
- Skicka in